miércoles, 25 de noviembre de 2009

Primer estadi per a la innovació.

Moltes empreses organitzadores d’events s’estan exprimint les meninges per crear nous productes i repensar els existents. Es creen seriosos comitès d’innovació on es presenten les diferents propostes e idees que alhora de debatre cadascun dels membres del equip acostumen a posicionar-se en funció dels seus interessos personals.
En un altre nivell , la gestió diària dels col·laboradors que tenen propostes en molts casos atrevides , en molts casos surten dels processos establerts.
Per què no es troben aquests dos nivells d’empresa? La innovació i la creativitat a les organitzacions s’ha de impregnar per tots els racons de la empresa. Tothom té que aportar la seva creativitat i sentir-se partícip dels nous productes. Quan l’equip responsable de la creativitat es considerat una elit les innovacions no apareixen i tenen dificultats d’avançar dins de la mateixa organització.
Es deixen assessorar les empreses per agents externs? En molts casos no es consideren ni visions objectives externes ni mètodes creatius per considerar-los frívols.
La part positiva es que les organitzacions son conscients de la necessitat d’innovar, almenys es troben en un primer estadi de la escala de la innovació de la que parlarem demà.